08 kwietnia 2015

EGGSpozycja. Górnośląskie kroszonki 2015

Wszakże Święta Wielkanocne już za nami, jednak można atmosferę świąteczną chłonąć w Muzeum Górnośląskim w Bytomiu na wystawie kroszonek.
I tutaj cytuję Muzeum w Bytomiu:
"Prezentowana od 21 marca EGGSpozycja jest pokłosiem tegorocznej, 26 edycji konkursu Górnośląskie kroszonki, w którym wzięło udział 41 mieszkańców województwa śląskiego w wieku powyżej 16 lat. Ich zadaniem było przygotowanie kompletu (5 sztuk) kroszonek, które ocenione zostały w czterech kategoriach, w zależności od zastosowanych technik dekoracji. Na konkurs zgłoszono 220 kroszonek (44 zestawy). Wśród uczestników znalazło się 12 debiutantów"

Na wystawie są prezentowane pojedynczo w gablotach za szkłem, dlatego zdjęcia nie są dobrej jakości. Moje skromne kroszonki w technice nowatorskiej też się znalazły, tak uwieczniłam je przed zgłoszeniem na konkurs.
Warto odwiedzić EGGSpozycję, wystawa trwa do 30 kwietnia 2015 roku.


2 komentarze:

  1. Sa wspaniałe .Ogromnie mi się podobaja jaja w koronce , a w klockowej to rarytas .Szkoda , że nie wiedziałam wcześniej , mam w Bytomiu kuzynkę , ktora zdobi jaja w rożnych technikach i sa one przepiękne .

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję, przyznam się w sekrecie, że 4 ubranka są wg mojego wzoru, a biały kubraczek powstał z wzoru krajki

    OdpowiedzUsuń